اظهارنامه از سوی مالک مبنی بر تغییر شغل و عدم پرداخت اجاره سالیانه


با عرض سلام و وقت بخیر

پدرم صاحب سرقفلی مغازه ای در شهرستان است. این مغازه از حدود 80 سال پیش به پدرشان تعلق داشت و چون پدرم در سن کودکی پدرشان را از دست دادند، سپس در دست عمویشان بود و بعد از رسیدن به سن قانونی پدر طی شکایتی توانستند از طرف دادستان سرقفلی مغازه را بگیرند چون مالک حضور پیدا نکردند. اما متأسفانه در حال حاضر ما آن حکم دادستان را در دست نداریم. تنها مدارک ما رسید پرداخت اجاره نامه سالیانه به مالک از سال 1345 و چند رای دادگاه که بخاطر شکایت مالک از پدرم مبنی بر افزایش دادن مبلغ اجاره بود، می باشد. که البته فقط یکی از آنها اصل و بقیه کپی یا برابر اصل است. البته از سال 89 چون مالک حاضر نمی شد که اجاره را دریافت کند و هر بار به بهانه ای این قضیه را به تأخیر می انداخت ما به حساب دادگستری واریز نمودیم. و چون مالک انحصار وراثت برای پدرشان نداده بودند به نام وراث واریز می نمودیم. حدودا 5 سالی است که ما مغازه را تحت عنوان وکالت کاری و یا مشارکتی اجاره می دهیم. خودمان سالها کفش فروشی داشتیم. 3 سال هم به کفش فروشی وکالت کاری دادیم و اجاره دیافت کردیم. 1 سال پوشاک شد و برای پارسال و تا مرداد سال آینده ساعت فروشی.

مالک یک اظهارنامه برای تغییر شغل و عدم پرداخت اجاره نامه به آدرس مغازه ارسال نموده.

حال سوال اینجانب اینست که با توجه به پرداخت اجاره نامه هر سال به شخص مالک و داشتن رسید دستخطی از ایشان و پرداخت به حساب وراث در دادگستری در طی سالهای اخیر، آیا گفته های مالک قابل رسیدگی می باشد؟

سوال دوم هم در این رابطه است که آیا با توجه به اینکه پدر اینجانب قراردادی در رابطه با مغازه با مالک ندارند جز همان حکم دادستان که متأسفانه آنهم در دسترس نیست و با توجه به اینکه ایشان قبل از سال 56 و تصویب قانون مالک و مستاجر در رابطه با تغییر شغل در آن مغازه حضور داشتند، آیا باز هم با توجه به قانون تغییر شغل ایشان بایستی مغازه را در صورت شکایت مالک تخلیه و تحویل دهند؟

با سپاس

وضعیت: بسته (پاسخ رایگان)
مهارت: تغییر شغل
حوزه قضایی: مازندران/ساری
3 پاسخ
2,840 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۲۳:۱۶